Influenza elleni védőoltás 2010-2011

A Fuval-AB oltóanyagot térítés mentesen kaphatják:

• krónikus légzőszervi betegségben-,
  • anyagcsere betegségben-,
  • máj és vesebetegségben,
  • szív és érrendszeri betegségben szenvedők (,kivéve magasvérnyomást), valamint
  • immunhiányos állapotúak: mint daganatos-, HIV, immunbetegek
  • egészségügyi dolgozók.

Eltérően a tavalyi évtől a Fluval-AB biztosítja a szezonális influenzát okozó vírusok és a H1N1, a H3N2 törzsek elleni védettséget is. Tehát a Fluval AB oltóanyaggal immunizáltakat nem kell külön Fluval-P-vel is oltani.
Felhívjuk az érintettek figyelmét arra, hogy ingyenes Fluvan-AB oltóanyag csak korlátozott számban áll rendelkezésünkre.

Fluval-P oltást térítés mentesen kaphatják

• várandós nők
  • azok a nők, akik a gyermekvállalást az influenza szezonális időszakára tervezik
  • azon személyek, akik a tavalyi évben nem részesültek Fluval P oltásban, és
      • 1-24, vagy 60-64 év közötti életkorúak
      • oktatási-nevelési intézményben dolgoznak
      • ügyfélszolgálati munkát végeznek
      • 12 hónaposnál fiatalabb csecsemővel egy háztartásban élnek
      • fegyveres testületeknél dolgozók

A térítésmentes oltások mellett a gyógyszertárakban beszerezhető szezonális influenza elleni oltóanyagok felhasználásával is folyamatosan végezzük az oltásokat. Hazánkban 8 szezonális influenza elleni oltóanyagot törzskönyveztek, melyek valamennyien trivalens vakcinák, azaz a szezonális influenza törzs antigénjein kívül tartalmazzák a 2009. évi járványt okozó H1N1 törzs antigénjeit is. Ilyenek: Fluarix, Fluval AB, Inflexal-V, Influvac, Vaxigrip. Agrippal S1, Begrivac

Az influenza elleni oltáson túl javasolt a Streptococcus pneumoniae elleni immunizálása minden idült szív, keringési, légzőszervi és anyagcsere betegségben szenvedő, csökkent védekezőképességű betegnek. Ezen oltás is vényre írható fel.