Mozgásszervi fájdalom újszerű kezelése

GUNA MD kollagén terápia

Ízületi porc épségének nagyon fontos szerepe van abban, hogy az ízületek zavartalanul tudjanak működni. Az ép porc legfontosabb tulajdonsági a rugalmasság, melyet a szerkezetben a proteoglycanok által megkötött víz mennyiségétől függ, továbbá a keménység, mely kollagén hálózatos rostos felépítéséből adódik. Porc összetétele: 70-80% víz, 10-20% II. típusú kollagén, 5-10% proteoglycan. A szájon keresztül szedhető porcregeneráló gyógyszerek a proteoglycanok, illetve a kollagén szervezetbe juttatásával támogatja a porc önregenerációját. Az ízület mozgásterjedelmét, funkcióját azonban az azt körülvevő szalagok, ínak, ízületi tok állapota határozzák meg. Az ízület kopása többnyire ezen tartóelemek károsodásának a következménye. Amennyiben hatékonyan akarjuk kezelni a kopott, fájdalmas ízületet, az porcfelszín reparációjának elősegítésén túl gondolni kell az ízület körüli lágyrészek kezelésére is. A szalagok, ínak 75-90%-ban I. típusú kollagén rostokból állnak. A kollagén adja ezen szövetek stabilítását, csavarhatóságát, rugalmasságát.

A GUNA MD injekciós készítményei lehetővé teszik a kollagén előanyagának, a tropokollagénnek célzott bejuttatását a károsodott területekre, melyek a szervezet regenerációs folyamatait felerősítik. Három fő alkalmazási területe van: túlterhelés okozta tüneteknél, öregedési folyamatok okozta panaszok esetében porcban, inban, szalagokban, és baleseti sérülésekkor. Adhatók izomba, a kötőszövetekhez, bőr alá, ízület köré és ízületbe. A kollagén bevitelen túl számos adalék anyagot is tartalmaznak, melyek kollagén képzésre ösztönzik a szervezetet, gyulladáscsökkentők, a szöveti anyagcserét javítják.

A Guna kollagén terápia

• elősegíti az ízületi stabilitás normalizációját, és a kollagén szerkezetek regenerációját,
  • javítja a szövetek vérátáramlását, nyirokkeringését, és a szöveti méregtelenítést,
  • megállítja a sérülés és a gyulladás által kiváltott negatív élettani spirál továbbgyűrűzését, így nemcsak a tünetet szünteti meg, hanem alapjaiban kezeli a fájdalmat kiváltó folyamatot.

A Guna MD ampullák alapanyaga a kollagén, e mellett hatékonyságot növelő adalékanyagokat (vitaminokat, antioxidánsokat, és növényi extraktumokat) is tartalmaznak. A kezelés során meghatározott pontokon a bőr alá szúrva kell az injekciót a kezelt ízülethez, lágyrészhez juttatni.

A kezelés kúraszerűen ajánlott. Általában 6-10 kezelés szükséges:

• akut esetben 3 egymást követő napon, majd heti 2 kezelés a tünet megszűnéséig
  • krónikus esetben hetente 1-2 kezelés 3-6 hétig, majd a kúrát követően 3-6 havonta 1-1 kezelés szükséges.

A készítmények alkalmazhatósági területei:

• lágyrész sérülések (izom, szalag szakadás, bokaficam)
  • ínhüvelygyulladás
  • Achilles tendinitis
  • Nyaki, háti, ágyéki gerinc akut és krónikus fájdalma,
  • Befagyott váll szindróma, rotátorköpeny szindróma,
  • Carpalis alagút szindróma,
  • Térd és csípő ízületi fájdalom,
  • Teniszkönyök,
  • Fenntartó kezelés térdműtétet követően,