Reumatológiai magánrendelés

Évtizedes kórházi és rendelőintézeti szakmai gyakorlattal 2008-ban nyitottam meg reumatológiai magánrendelésemet, ahol igényes, barátságos környezetben, nyugodt körülmények között várom a hozzám fordulókat.

A rendelőt modern gyógyászati eszközökkel szereltem fel, melyek megválasztásánál elsődleges szempont volt, hogy tüneti terápián túl alkalmasak legyenek a krónikus mozgásszervi betegségek kimenetelét kedvezően befolyásolni. Folyamatosan bővítem a rendelő szolgáltatásait. Kiváló szakmai tudású gyógytornász segíti pácienseink gyógyulását. A jelenleg alkalmazott gyógyító eljárásokról részletes információt talál honlapomon.

A rendelés főbb tevékenységei:

• Heveny mozgásszervi panaszoktól szenvedő betegek soron kívüli ellátása

Az akut mozgásszervi betegségek gyors, szakszerű ellátása megrövidíti a fájdalmas időszakot, és gyorsítja a gyógyulási folyamatot. A panasz okának, a betegség várható lefolyásának megismerése a betegek számára elfogadhatóbbá teszi a betegségüket.  Lokális injekciók, kombinált fájdalomcsillapító és isiász infúziók a hatékonyan szüntetik a sokszor nehezen viselhető fájdalmakat, a károsító szöveti gyulladást.  A mágnes terápia a csonttörések, a csontritkulás talaján kialakult csigolya összeroppanás gyógyításában egyedülállóan hatékony, a lézer kezelés látványos javulást hoz például ízületi sérülések esetén is.

A leggyakoribb heveny reumatológiai betegségek, amelyekkel felkeresnek: heveny gerinc fájdalmak, mint lumbágó és isiász, gerincsérv, köszvényes roham, ízületi gyulladások

• Krónikus reumatológiai betegek kezelése, gondozása

A krónikus betegségek kimenetelét nagymértékben befolyásolja az, hogy a gondozás kellő odafigyeléssel, idő ráfordítással történik-e.  Az előzmények ismerete, az aktuális panaszok minden alkalommal történő kikérdezése, a mozgásszervi és belgyógyászati fizikális vizsgálat az alapja az éppen legmegfelelőbb kezelés megválasztásának. A betegek tájékoztatást kapnak, betegségük természetéről, lefolyásáról, a kezelési lehetőségekről. A rendelésemen alkalmazott lágy-lézer és mágnes terápia hatékonyan alkalmazható csontritkulás, kopásos ízületi és gerincbetegségek esetén állapotromlás megelőzésére is.  Az ellátás része az életmód tanácsadás, a szükséges gyógyszerek, és segédeszközök vényre történő felírása.

Leggyakoribb krónikus reumatológiai betegségek: kopásos gerincbetegségek, gerinc eredetű szédülés, térd és csípőízületi kopás, mozgásszervi műtétek utáni állapot (protézis, gerincsérv), csontritkulás, csonttörés-, baleseti sérülés utáni állapot, alagút szindrómák, sarkantyú, tenisz könyök, krónikus fájdalom szindrómák, sokízületi gyulladásos betegségek, köszvény, Bechterew kór, DISH

• Mozgásszervi szűrővizsgálatok

Mozgásszervi állapotfelmérés során felfedezhetők a még panaszokat nem okozó statikai és tartási rendellenességek, kezdődő mozgásbeszűkülések, deformitások, melyek korrekciójával, a stabilizáló izomzat megerősítésével, életmód változtatással elkerülhető a maradandó elváltozások kifejlődése. Mozgásszervi szűrővizsgálat szervezett formában általában iskolás korban történik utoljára, pedig felnőtt korban 2-3 évente elvégeztetve sok ízületi és gerincbetegség lenne megelőzhető.

Szűrővizsgálat javasolt különösen az alábbi esetekben: egyenes ági rokonoknál ismert csontritkulás, sokízületi gyulladás, súlyos ízületi kopás, mozgásszervekre kiható belgyógyászati betegségek (pajzsmirigy-, cukorbetegség, vastagbélgyulladás stb.), ülő, vagy kényszer testhelyzetben végzett munka, rendszeres emelés, súly mozgatása, túlsúly, elhízás, gyermekkorban felismert gerincferdülés, vagy ízületi betegség, mozgásszervi műtét utáni állapot, magas növés, aktív sporttevékenység, hosszas kihagyás után megkezdett sport aktivitás

• Munkahelyi mozgásszervi megterhelések felmérése, megelőzési tanácsadás

A munkahelyi körülmények, megterhelések számos mozgásszervi panaszhoz vezethetnek. Számítógépes munka oka lehet nyaki-, hát-, derék- és fejfájásnak, kézzsibbadásnak, klíma ízületi és izom fájdalmakat provokálhat. Álló munkát végzőknél a lábfej statikai eltéréseinek korrigálásával elkerülhetők a térd és derékfájdalmak. Rosszul kialakított munkaeszközök, és munkakörnyezet számos panasz forrása. A munkakörnyezet, munkaeszközök apróbb változtatásaival, gyógytorna végzésével mindezek jelentős része megszüntethető.

• Egyéni gyógytorna

A mozgásterápia nélkülözhetetlen a reumatológiai betegségek megelőzésében és kezelésében.  A különböző problémák más-más technika (Mc Kenzie, Schroth, tape stb.) segítségével kezelhetők legeredményesebben, ezért számomra fontos volt, hogy a különböző technikákat jól ismerő gyógytornászhoz fordulhassanak a pácienseim.

Honlapomon további tájékoztatást kaphat az egyéni gyógytornáról, rendelésemen alkalmazott kezelési módokról.

Reumatológia szolgáltatások díjai